متاسفم Ú©Ù‡ علی دایی نمی تواند فوتبال بازی کند

متاسفم که علی دایی نمی تواند فوتبال بازی کند




 

 


متاسفم که علی دایی نمی تواند فوتبال بازی کند


تاریخ : پنج شنبه ،
14 مهر 1390

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: معتقدم علي دايي لياقت بهترين‌ها را دارد و حالا متأسف هستم که او نمي‌تواند بازي کند.


کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی 7 بر صفر مقابل فلسطین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا این مسابقه خواسته‌های شما را برای دیدار با بحرین برآورده کرد یا خیر، گفت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم و از لحظه‌ای که مسابقه آغاز شد بازیکنان این بازی را جدی گرفتند و تا دقایق پایانی با طرز فکر حرفه‌ای به مسابقه ادامه دادند. جا دارد از تیم فلسطین تشکر کنیم که قبول کردند به ایران بیایند تا ما بتوانیم اهداف‌مان را پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: از بازیکنان‌مان خواستیم تا با فشار و سرعت زیاد بازی کنند و آنها تعهد و وظیفه‌شناسی خود را نشان دادند چون ما دیروز تمرین کردیم و امروز هم کارهای تاکتیکی را انجام دادیم. مشخص است که در یک بازی فوتبال نمی‌توانید همیشه 7 گل بزنید و تیم ملی لیاقت تبریک های ما را دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در نیمه اول تیم ما تنها یک گل به ثمر رساند گفت:‌ در نیمه اول چند موقعیت خوب را از دست دادیم اما بازیکنان من انرژی زیادی را هزینه کردند تا تیم حریف خسته شود و در نیمه دوم بازیکنانی که به زمین آمدند از فرصت استفاده کرده و گل‌های بیشتری به ثمر رساند. شاید ما در نیمه اول می‌توانستیم بیش از یک یا 2 گل بزنیم اما زدن 7 گل معمولی نیست چون در یک مسابقه لیگ حتی تیم ابتدای جدول نمی‌تواند به تیم انتهای جدول 7 گل بزند.
به شما نیز توصیه می‌کنم به جای آنکه بگویم حریف‌مان خیلی ضعیف بوده بگوییم تیم ملی کشورمان آنقدر خوب بازی کرد که این نتیجه را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه نشست خبری خبرنگاری پرسید تیم ملی کشور ما تا به حال بازی تدارکاتی سنگینی نداشته و به نظر می‌رسد ساختار دفاعی دچار مشکلاتی است مثل همین امروز که توپ به تیر دروازه‌ ما اصابت کرد و به اوت رفت، کی‌روش در پاسخ گفت درست است که آنها به تیر دروازه زدند اما خودتان می‌‌گوید حریف توپ را به تیر دروازه زد. اگر قرار باشد حریفی در زمین نباشد توپی به تیر دروازه اصابت نخواهد کرد و اینگونه که شما می‌گوید ما فقط باید خودمان داخل زمین باشیم و با کسی بازی نکنیم در فوتبال همیشه دو تیم وجود دارد درطول مربیگری‌ام و با این تجربه 32 ساله مربیگری ندیدم که یک بازی برگزار شود و یکی از دو تیم نتواند توپ را از خط هافبک حریف رد کند. ما همه چیز را مرور می‌کنیم و در تمرینات فردا و پس‌فردا نقاط ضعف و قوت‌مان را چک خواهیم کرد. اگر توپی دست حریف می‌افتد از روی ضدحمله به دست آمده است به شخصه به شما می‌گویم که از این نتیجه 7 بر صفر لذت بردم و به همه شما دوستان خبرنگار نیز توصیه می‌کنم بردن در فوتبال خیلی سخت است و وقتی می‌بریم باید از آن لذت ببریم.

وی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران که پرسیده بود امروز علی دایی را در ورزشگاه آزادی تشویق کردند و آیا این موضوع برای شما سؤالی ایجاد نمی‌کند، گفت:‌ خیلی خوب است که تماشاگران ایرانی بازیکن فوق‌العاده‌ای مثل علی دایی را از یاد نمی‌برند و معتقد هستم دایی لیاقت بهترین‌ها را دارد و حالا متأسف هستم که او نمی‌تواند بازی کند اما تماشاگران می‌توانند به جای علی دایی جوانانی مثل انصاری‌فرد، میداودی، قاضی و همه کسانی که موفق به زدن 7 گل شدن را تشویق کنند و به این وسیله علی دایی را هم خوشحال خواهند کرد.

کارلوس کی‌روش در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه آیا برای جوانان ایرانی در جام جهانی آینده برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت:‌ ما در تیم ملی کاری به سن و سال نداریم و به رنگ‌ها توجهی نمی‌کنیم وقتی لیست تیم ملی اعلام شد بهترین‌ها را در همان برهه دعوت کردم و به طور مثال تیم منچستر که بهترین آکادمی‌ها را دارد هنوز از وجود بازیکن 37 ساله‌ای مثل رایان گیگز استفاده می‌کند. از نظر من سن‌وسال مهم نیست و شما اصحاب رسانه بهتر می‌دانید در زمان برگزاری کمپ تیم ملی 11 بازیکن از تیم امید دعوت شده بودند ولی زمانی که ما بازیکنان بزرگی داریم و 3 امتیاز برای ما مهم است بازیکنانی داریم که این کار را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد:‌ چیزی که قبلاً آن را تکرار کرده ام و از تکرار کردن آن خسته نمی‌شوم این است فقط باید برای پیشرفت کار کرد و این را برخواسته از تجربه 32 ساله‌ مربیگری‌ام می‌گویم و اگر به کشورهای دیگر نگاه کنیم یا باید سخت کار کنیم که نتیجه بگیریم و یا به هیچ جایی نخواهیم رسید ما باید برای آینده برنامة‌ریزی کنیم و شما می‌توانید به عملکرد کشورهایی مثل ژاپن، استرالیا و انگلیس نگاه کنید که برای آینده چه برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا در سال‌های آینده موفق باشند.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل